NAPĘD ELEKTRYCZNY
Dzięki wyjątkowej wydajności, braku emisji CO2 oraz niskim kosztom użytkowania, samochody PEUGEOT z napędem elektrycznym zapewnią emocjonujące doświadczenia za kierownicą.
NAPĘD HYBRYDOWY TYPU PLUG-IN HYBRID
Wybierając napęd typu plug-in hybrid, dostajesz to, co najlepsze z obu technologii. W mieście możesz jeździć w 100% na napędzie elektrycznym, a w dłuższych trasach korzystaj z zasięgu gwarantowanego przez silnik spalinowy.
SILNIK HYBRYDOWY
Dzięki baterii, która ładuje się w trakcie jazdy, technologia napędu hybrydowego zapewnia świetny moment obrotowy przy niskich obrotach, obniża spalanie o 15% oraz umożliwia jazdę w zero emisyjnym trybie przez 50% czasu spędzanego podczas jazdy po mieście.
PLATFORMY EMP2(i) Platforma modułowa EMP2 (Efficient Modular Platform 2): Platformę modułową EMP2 zastosowano w modelach PEUGEOT 308, 308 SW, 408, 3008, 5008, 508, 508 SW, e-Rifter, e-Traveller, Partner i Expert I CMP/e-CMP(i) Platforma modułowa CMP (Common Modular Platform): Platformę modułową CMP zastosowano w modelach PEUGEOT 208/e-208 i 2008/e-2008
Te dwie wyjątkowe platformy, wykorzystywane do projektowania i produkcji naszych modeli, wyróżnia kilka podstawowych cech:
- Modułowa architektura, odpowiadająca wymogom aut o różnych wymiarach (hatchbacki, kombi, SUV-y, pojazdy użytkowe)
- Możliwość zastosowania różnych jednostek napędowych (silnikow elektrycznych, plug-in hybrid, hybrydowych, 3- lub 4-cylindrowych, z napędem na cztery koła itp.)
- Obniżona masa pojazdu i niski poziom emisji CO2
- Innowacyjne rozwiązania optymalizujące prowadzenie, komfort i bezpieczeństwo
- Duży zakres swobody projektowania (możliwość zastosowania dużych kół, zmiany rozstawów osi) bez względu na typ nadwozia (hatchback, kombi, SUV, pojazdy użytkowe)
PEUGEOT 3D i-COCKPIT®
PEUGEOT 3D i-Cockpit® wnosi powiew świeżości do każdej podróży samochodem. Dzięki kompaktowej kierownicy, wyświetlaczowi typu Head-Up i dużemu ekranowi dotykowemu, i-Cockpit zapewnia lepszą ergonomię jazdy, bardziej stylowy wygląd i jeszcze więcej technologii w kabinie.
PRZYCISKI I-TOGGLES
Cyfrowe przyciski PEUGEOT i-Toggles* z opcją pełnej konfiguracji pozwalają w prosty i szybki sposób obsługiwać najważniejsze funkcje. Ustaw i zapisz swoje preferencje wyświetlacza, ulubione motywy i inne ustawienia.
SYSTEMY WSPOMAGANIA JAZDY
PEUGEOT opracował szereg różnych technologii, które wspomagają kierowcę podczas jazdy i gwarantują bezpieczeństwo.
SYSTEM STOP & START*
Funkcja Stop & Start zwiększa komfort jazdy i pozwala podróżować ekologicznie. System idealnie sprawdza się podczas jazdy w ruchu miejskim: automatycznie wyłącza silnik po zatrzymaniu samochodu i uruchamia się, umożliwiając dalszą jazdę.
USŁUGI ŁĄCZNOŚCI
Usługi łączności są dostępne bezpośrednio z pozycji ekrany twojego samochodu i wyświetlacza smartfona i zwiększają bezpieczeństwo jazdy. Dzięki nim możesz optymalizować swoje podróże i sterować funkcjami twojego auta zdalnie za pomocą smartfona.
Cele, jakie stawia sobie marka PEUGEOT, wykraczają poza spełnianie norm środowiskowych: chcemy stać się liderem w zakresie ekologicznej mobilności.
CEL: ZERO EMISJI
PEUGEOT przyspiesza proces transformacji energetycznej i stawia sobie za cel:
- obniżenie o połowę poziomu emisji CO2 do 2030 r.
- osiągnięcie neutralności węglowej do 2038 r.
RECYKLING AKUMULATORÓW
PEUGEOT stawia sobie za cel, by do 2025 r. wszystkie auta w naszej ofercie były wyposażone w pełen napęd elektryczny.
Kierując się założeniami gospodarki cyrkularnej, marka tworzy i rozwija ekologiczny model biznesowy względem baterii elektrycznych wykorzystywanych w jej pojazdach.
Baterie można naprawiać, ponownie przetwarzać lub wykorzystywać poza pojazdem, aby maksymalizować ich cykl życia.
Te, których naprawa lub ponowne wykorzystanie w innych celach nie jest możliwe, zostają poddane recyklingowi w celu produkcji nowych baterii.
SPALANIE I EMISJE(i) Emisje tlenku azotu (NOx) i cząstek stałych (PM) PODCZAS JAZDY
Aby przekazywać swoim klientom jeszcze dokładniejsze informacje, PEUGEOT, będący marką grupy Stellantis, gwarantuje dostęp do pomiarów wykonanych na podstawie procedury oceny spalania i emisji w sytuacjach odzwierciedlających uwarunkowania rzeczywiste(i) Niniejsza procedura ma na celu dokonanie pomiaru rzeczywistego spalania i poziomu emisji w pojazdach w ruchu, na trasie liczącej ponad 92,3 km, która prowadzi przez miasta, drogi i autostrady. Badane pojazdy poruszają się po drogach publicznych w standardowych warunkach drogowych, przewożąc pasażerów i bagaże, przy włączonej klimatyzacji i systemie ogrzewania. Nachylenie dróg odzwierciedla warunki eksploatacji*. * Podane wartości, które należy odróżnić od informacji o spalaniu zaakceptowanych zgodnie z normami UE (które stanowią jedyne dane oficjalne), mogą różnić się w zależności od przyjętych założeń i warunków oraz procedury, która nie jest jednolita dla wszystkich krajów UE. Z tego względu nie mają one charakteru ogólnego i zostały podane wyłącznie dla celów informacyjnych. Procedura pomiarowa jest dostępna na stronie internetowej Stellantis Group, www.stellantis.com. Porównując wartości spalania i emisji CO2 nowych aut osobowych, otrzymanych na skutek zastosowania zharmonizowanej procedury testowej obowiązującej w UE, należy brać pod uwagę oficjalne dane dotyczące spalania i emisji CO2. Więcej informacji można uzyskać na stronie http://www.carlabelling.ademe.fr/. , opracowanej przez Europejską Federację Transportu i Środowiska (i) Non-Governmental Organisation Transport & Environment: europejska federacja na rzecz środowiska, specjalizujące się we wdrażaniu przepisów z zakresu ekologicznego transportu oraz federację France Nature Environnement(i) France Nature Environnement: francuska federacja stowarzyszeń działających na rzecz ochrony przyrody i środowiska .
PEUGEOT, dba o przejrzystość informacji, jakie przekazuje swoim klientom.