WYDAJNE SKRZYNIE BIEGÓW I SILNIKI
SILNIKI PURETECH
SILNIKI BLUEHDI
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW EAT6
EAT6Efficient Automatic Transmission 6 to automatyczna, sześciobiegowa skrzynia biegów, która jednocześnie wpływa na obniżenie zużycia paliwa i zwiększa przyjemność z jazdy. Została zaprojektowana tak, aby radykalnie obniżyć poziom emisji dwutlenku węgla i podwyższyć komfort jazdy.
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW EAT8
Automatyczna skrzynia biegów Peugeot EAT8 pozwala na redukcję zużycia paliwa nawet o 7% dzięki większej wydajności, rozszerzeniu działania systemu Stop&Start do prędkości 20 km/h oraz 8 przełożeniom. Przekładnia ta jest także lżejsza i ma kompaktowe wymiary.
STOP & START
Funkcja Stop & StartSystem uruchamiający i zatrzymujący silnik , dostępna w silnikach wysokoprężnych i benzynowych, obniża zużycie paliwa i zwiększa komfort jazdy.
System, zaprojektowany zwłaszcza do jazdy w ruchu miejskim, automatycznie wyłącza silnik po zatrzymaniu samochodu, na przykład na czerwonym świetle lub skrzyżowaniu. Gdy kierowca chce ruszyć, jednostka uruchamia się, umożliwiając płynną jazdę.
Technologia ta ma wiele zalet: optymalizuje zużycie paliwa (oszczędność nawet do 15% w gęstym ruchu miejskim w porównaniu do samochodów bez tego rozwiązania), wpływa na obniżenie emisji dwutlenku węgla (zerowa emisja w fazie wyłączonego silnika) i zwiększa komfort akustyczny (cisza po wyłączeniu silnika).
System Stop & Start można wyłączyć, jeśli warunki drogowe tego wymagają.
PLATFORMA EMP2 i CMP
Do projektowania i produkcji nowych miejskich samochodów klasy średniej oraz najwyższych modeli w ofercie Grupy PSA wykorzystywane są dwie platformy, EMP2Efficient Modular Platform 2: modułowa platforma nowej generacji, opracowana przez PSA Peugeot Citroën oraz CMP/eCMP, których najważniejsze cechy to:
- Modułowa architektura, odpowiadająca wymogom różnych rynków i segmentów (cztero- i pięciodrzwiowe sedany, kombi, minivany, hatchbacki, SUV-y, kabriolety i coupé).
- Możliwość zastosowania różnych jednostek napędowych i skrzyń biegów (czterocylindrowe, hybrydowe, z napędem na cztery koła itp.)
- Lekka konstrukcja, obniżająca masę samochodów i wpływająca na redukcję emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa, zwiększająca bezpieczeństwo i pozytywne doznania za kierownicą. Do produkcji platformy wykorzystuje się lekkie materiały, takie jak stal, kompozyty i aluminium oraz nowoczesne technologie montażu (zgrzewanie na gorąco i spawanie laserowe). To rozwiązania z najwyższej półki.
- Innowacyjne rozwiązania technologiczne optymalizujące prowadzenie, właściwości jezdne, komfort i bezpieczeństwo (podłoga z materiałów kompozytowych, niskie opory toczenia itp.)
- Duży zakres swobody projektowania nadwozi i wnętrz (możliwość zastosowania dużych kół, zmiany rozstawów osi, obniżenia maski i mocowania fotela kierowcy itp.) bez względu na typ nadwozia (SUV, sedan itp.).
Platforma EMP2, która zadebiutowała w modelu Peugeot 308 w 2013 roku, została wykorzystana również w nowym Peugeot 3008/3008 Plug-in Hybrid i SUV-ach 5008, w modelach 508/508 Plug-in Hybrid, 508SW/508SW Plug-in Hybrid, Rifter, Traveller/e-Traveller oraz Expert/e-Expert.
Platforma CMP/eCMP jest wykorzystywana do produkcji miejskiego 208/e-208 oraz kompaktowego SUV-a 2008/e-2008.
NAPĘD ELEKTRYCZNY
PEUGEOT to jedyna marka na świecie, oferująca kompleksową, globalną ofertę przyjaznej dla środowiska mobilności:
- PEUGEOT e-208 i SUV PEUGEOT e-2008
- e-Expert
- e-Traveller
NAPĘD HYBRYDOWY
PEUGEOT odgrywał ważną rolę w każdej rewolucji technologicznej, a dziś pewnym krokiem wchodzi w erę transformacji energetycznej z przekonaniem, że nowa technologia jak zawsze pozwoli zwiększyć przyjemności jazdy.
Technologia napędu hybrydowego plug-in łączy dwa źródła energii do napędzania samochodu: silnik elektryczny z doładowywanym akumulatorem trakcyjnym i benzynowy silnik spalinowy.
Umożliwia jazdę w trybie w 100% elektrycznym (do 59 km zasięgu WLTP) w przypadku krótkich przejazdów bądź korzystanie z silnika spalinowego na dalekich trasach.
RECYKLING AKUMULATORÓW
WW ramach realizacji zobowiązania dążenia do ograniczania wpływu pojazdów wycofanych z eksploatacji na środowisko, Grupa PSA połączyła siły z organizacją SNAM, europejskim liderem w zakresie zbiórki i recyklingu akumulatorów. Umowa podpisana pod koniec 2015 roku w ramach współpracy rozpoczętej ze SNAM we Francji w 2012 roku gwarantuje jakość procedur odbioru i recyklingu akumulatorów z wycofanych z eksploatacji samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym w całej sieci sprzedaży i we wszystkich zakładach produkcyjnych Grupy w Europie.
Organizacja SNAMSociété Nouvelle d'Affinage des Métaux osiągnęła poziom 70% wydajności recyklingu akumulatorów litowo-jonowych z pojazdów z napędem elektrycznym i 84% akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych z pojazdów z napędem hybrydowym. Wyniki te znacznie przekraczają wartości graniczne wyznaczone przepisami europejskimi, które wymagają recyklingu na poziomie 50%.
Aby zapewnić klientom najbardziej wiarygodną informację, Grupa PSA udostępnia wyniki niezależnych, certyfikowanych badań dotyczących realnego zużycia paliwa przez samochody.