RODZINNA PRZYGODA PEUGEOT 

 

 

 

 

RODZINNA PRZYGODA PEUGEOT 

 

LEW JAKO SYMBOL

MARKI

 
Charakterystyczne oznaczenie w kształcie lwa, symbol przynależności i uznania, jest nierozerwalną częścią marki PEUGEOT od 1858 r. Poznaj historię.

 

LEW JAKO SYMBOL MARKI

 
Charakterystyczne oznaczenie w kształcie lwa, symbol przynależności i uznania, jest nierozerwalną częścią marki PEUGEOT od 1858 r. Poznaj historię.
1840
1905
1923
1933
1948
1955
1960
1968
1975
1998
2010
2020
NOWY EMBLEMAT W 2021 R.

 

W 2021 r. PEUGEOT postanawia za pomocą nowego logo uczcić wkroczenie marki na rynek aut wysokiej klasy: nowy emblemat zdobi zachwycająca głowę lwa.

 

To symboliczny początek nowego rozdziału w historii marki PEUGEOT. Rozpoczyna się nowa era.

 

NOWY EMBLEMAT W 2021 R.

 

W 2021 r. PEUGEOT postanawia za pomocą nowego logo uczcić wkroczenie marki na rynek aut wysokiej klasy: nowy emblemat zdobi zachwycająca głowę lwa.

 

To symboliczny początek nowego rozdziału w historii marki PEUGEOT. Rozpoczyna się nowa era.

 

PRZYGODA PEUGEOT,
NOWA HISTORIA RODZINNA

 

PEUGEOT to flagowe przedsiębiorstwo francuskiego przemysłu i jeden z pionierów światowej motoryzacji. 

Od ponad dwóch wieków działalność marki ewoluowała, pozostając wierną pasji i technologicznym wyzwaniom.

PRZYGODA PEUGEOT,
NOWA HISTORIA RODZINNA

 

PEUGEOT to flagowe przedsiębiorstwo francuskiego przemysłu i jeden z pionierów światowej motoryzacji.  Od ponad dwóch wieków działalność marki ewoluowała, pozostając wierną pasji i technologicznym wyzwaniom.

1810 r. 

 

PEUGEOT ROZPOCZYNA SWOJĄ PRZYGODĘ W SEKTORZE PRZEMYSŁOWYM

 
Jean-Pierre i Jean Frédéric PEUGEOT przerobili rodzinny młyn w zakład hutniczy.
.
Różne oddziały przedsiębiorstwa rozpoczęły produkcję szeregu różnych elementów:
narzędzi, młynków do kawy, zegarów, rowerów, itp.

1891 r.

 

TYP 3

WKRACZA NA RYNEK 

 

Model Typ 3 to pierwszy na świecie samochód, który trafił do masowej produkcji (64 sztuki) i W 1983 r. został wprowadzony na rynek włoski. Typ 3 przebył trasę z Valentigney do Paryża i przez 2 045 kilometry towarzyszył uczestnikom pierwszego wyścigu kolarskiego Paris-Brest-Paris.

1896 r.

 

ODDZIELENIE PRODUKCJI TRADYCYJNEJ OD PRODUKCJI AUT

 

Synowie Braci PEUGEOT kontynuowali produkcję przedmiotów tradycyjnych (rowerów, narzędzi, itp), zaś Armand PEUGEOT powołał do życia Société Anonyme des Automobiles PEUGEOT.

1897 r.

 

BUDOWA PIERWSZEJ FABRYKI W AUDINCOURT, DOUBS

 

Instalacja pierwszej wyspecjalizowanej fabryki samochodów w Audincourt. Druga fabryka powstała w Lille w 1898 r.

1905 r.

 

PRODUKCJA AUT SPOD ZNAKU LWA MARKI PEUGEOT

 

Synowie Braci PEUGEOT także zmienili profil działalności i rozpoczęli produkcję aut pod szyldem PEUGEOT Lion. Aby uniknąć konkurowania z członkami rodziny, produkowane przez nich modele różniły się od tych wytwarzanych przez PEUGEOT.

1910 r.

 

WSPÓLNA PRODUKCJA

 

Bracia PEUGEOT i Armand PEUGEOT połączyli siły, tworząc wspólnie Société Anonyme des Automobiles et Cycles PEUGEOT.

1912 r.

 

POWSTANIE FABRYKI W SOCHAUX

 

W 1929 r. całość produkcji Automobiles PEUGEOT przeniesiono do nowego zakładu, który stał się największą fabryką we Francji.

1965 r.

 

NARODZINY „PSA”

 

Firma PSA (Peugeot Société Anonyme) została założona jako holding grupy motoryzacyjnej o tej samej nazwie, która obecnie kontroluje wszystkie przedsiębiorstwa Grupy PEUGEOT.

1976 r.

 

UTWORZENIE PSA PEUGEOT CITROËN

 

Grupa „PSA PEUGEOT Citroën" powstała w 1976 r. na skutek połączenia Citroën S.A. i PEUGEOT S.A.

1982 r.

 

NARODZINY PEUGEOT ADVENTURE

 

Stowarzyszenie l'aventure PEUGEOT, powołane do życia na mocy przepisów z 1901 r., miało na celu stać na straży dorobku marek PEUGEOT. 

Utworzone w 1988 r. muzeum  Musée de l'Aventure Peugeot w Sochaux odwiedza nawet 60 tysięcy zwiedzających rocznie.

2010 r.

 

PEUGEOT ŚWIĘTUJE 200. URODZINY

 

PEUGEOT jest jedną z nielicznych marek, które przecierały szlaki w motoryzacji i nadal funkcjonują na rynku,

a potomkowie jej założycieli zasiadają w zarządzie i mają udział w kapitale przedsiębiorstwa.

2021 r.

 

Na skutek połączenia grupy PSA i FCA powstaje Stellantis - nowy globalny lider ekologicznej mobilności, którego celem jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2038 r.  

PEUGEOT DYWERSYFIKUJE PRODUKCJĘ

 

Od początku swojego istnienia PEUGEOT konsekwentnie dywersyfikuje swoją produkcję, opartą na francuskiej wiedzy technicznej, dostosowując się do potrzeb danego okresu jak i środowiska.

PEUGEOT DYWERSYFIKUJE PRODUKCJĘ

 

Od początku swojego istnienia PEUGEOT konsekwentnie dywersyfikuje swoją produkcję, opartą na francuskiej wiedzy technicznej, dostosowując się do potrzeb danego okresu jak i środowiska.

1824 r.

 

NOWE PERSPEKTYWY

 

Przedsiębiorstwo PEUGEOT Frères rozpoczął produkcję narzędzi ręcznych do wielu zastosowań.

1840 r.

 

PRODUKCJA MŁYNKÓW DO KAWY

 

Rozpoczęcie produkcji młynków do kawy do użytku domowego i komercyjnego (sklepy spożywcze, kawiarnie, itp.). Mimo, że prawa licencyjne zostały przeniesione, młynki do kawy są produkowane do dziś z oryginalnym mechanizmem.

1852

 

 

PRODUKCJA STALOWYCH KRYNOLIN

 

Z wiedzy eksperckiej PEUGEOT skorzystał także przemysł modowy. Miesięcznie produkowano ponad 8,5 tony stalowych wewnętrznych elementów konstrukcyjnych krynoliny. 

1933 r.

 

PIERWSZE NARZĘDZIA ELEKTRYCZNE

 

Narzędzia elektryczne produkowano przez 50 lat, aż do roku 1986.

2012 r.

 

POWSTANIE LABORATORIUM PROJEKTOWEGO PEUGEOT

 

PEUGEOT otworzyło swoje studio projektowe dla klientów zewnętrznych, spoza branży motoryzacyjnej.

210 LAT
INNOWACJI

 
Działania badawczo-rozwojowe to najważniejsze elementy działalności PEUGEOT od chwili jej narodzin, 

które pozwalają jej kształtować branżę motoryzacyjną.

210 LAT INNOWACJI
Działania badawczo-rozwojowe to najważniejsze elementy działalności PEUGEOT od chwili jej narodzin, które pozwalają jej kształtować branżę motoryzacyjną.

1890 r.

 

PIERWSZY CZTEROKOŁOWIEC OD PEUGEOT

 
Armand PEUGEOT porzucił parę na rzecz benzyny i wyprodukował pierwszy czterokołowy pojazd benzynowy PEUGEOT: Typ 2 wyposażony w silnik Daimlera.

1929 r.

 

NARODZINY 201

 

Oto pierwszy przykład modelu, który otrzymał nazwę z numerem "0" pośrodku. Był to również pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód z niezależnymi kołami przednimi (1931). Sukces auta pomógł PEUGEOT przetrwać skutki krachu finansowego.

1934 r.

 

401, "ECLIPSE”

 

Pierwsze auto ze składanym dachem produkcji PEUGEOT.

Tę funkcję zastosowano w modelach 401, 402 i 601, a następnie w 206, 207, 307 i 308 CC (system opatentowany przez Paulin).

1936 r.

 

PIERWSZE SILNIKI DIESEL W SOCHAUX

 

PEUGEOT w 1928 roku wprowadziło na rynek silniki wysokoprężne wraz z modelem HL50. Był on montowany we wszystkich vanach PEUGEOT, a następnie w limuzynie 402. Produkcję przerwano w 1939 r. wraz z wybuchem II Wojny Światowej.

1941 r.

 

NARODZINY PEUGEOT Z NAPĘDEM ELEKTRYCZNYM

 

W odpowiedzi na ograniczoną dostępność paliwa, marka PEUGEOT uruchomiła produkcję VLV (Véhicule Léger Électrique [Lekki pojazd elektryczny]). Fabrykę opuściło 377 sztuk tego modelu.

1955 r.

 

403, PEUGEOT autorstwa PININFARINA

 

PEUGEOT 403 był pierwszym francuskim samochodem wyposażonym seryjnie w silnik wysokoprężny, a w 1959 roku stał się również pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w wentylator ze sprzęgłem elektromagnetycznym (patent PEUGEOT).

1965 r.

 

PREMIERA MODELU 204

 

204 to pierwszy model PEUGEOT z napędem na przednią oś, wyposażony w lekki silnik aluminiowy z górnym wałem rozrządu, przekładnię poprzeczną, 4 koła z niezależnym zawieszeniem i przednie hamulce tarczowe.

1967 r.

 

NAJMNIEJSZY ALUMINIOWY SILNIK DIESEL NA ŚWIECIE

 

Najmniejszy na świecie silnik wysokoprężny

Pierwszy raz wykorzystano go w 1973 r. w wersji hatchback modelu 204, najmniejszego na świecie auta z silnikiem diesel.

1998 r.

 

MODEL 406 I SILNIKI DIESEL HDI

 

Technologia BlueHDi, wdrażana i testowana w SUV-ach i hatchbackach PEUGEOT od 2013 roku, redukuje emisję NOx nawet o 90%, a nawet najdrobniejszych cząstek stałych o 99,9%.  

2000 r.

 

ODPOWIEDZIALNA INNOWACJA

 

Światowa premiera filtra cząstek stałych (DPF) umieszczonego w modelu 607.

2011 r.

 

PIERWSZY NA ŚWIECIE PEŁNY NAPĘD FULL HYBRID 4 ZASTOSOWANY W MODELU 3008

 

35% niższe spalanie, mniejszy poziom emisji CO2: 99 g i wbudowany tryb zeroemisyjny.

2015-2016

 

SILNIK ROKU (W KATEGORII OD 1 L DO 1,4 L)

 

Podczas konkursu International Engine of the Year Awards w Stuttgarcie 2015 i 2016 r. jury przyznało tytuł najlepszego silnika 3-cylindrowemu silnikowi benzynowemu PureTech 1,2 l turbo, opracowanemu przez Grupę PSA.

2022 r.

 

WODOROWE OGNIWA PALIWOWE

 

PEUGEOT stał się jednym z pierwszych producentów oferujących w segmencie lekkich pojazdów użytkowych elektryczną wersję modelu, napędzaną wodorowym ogniwem paliwowym.

PEUGEOT SPORT,
ZWYCIĘSTWO MAMY W GENACH

 

Napędzany miłością do motoryzacji, PEUGEOT nigdy nie zatracił ducha współzawodnictwa.

Zarówno w początkach sportów motorowych jak i dziś liczne zwycięstwa firmy odgrywają istotną rolę w sukcesie handlowym jej pojazdów.

PEUGEOT SPORT, ZWYCIĘSTWO MAMY W GENACH

 

Napędzany miłością do motoryzacji, PEUGEOT nigdy nie zatracił ducha współzawodnictwa. Zarówno w początkach sportów motorowych jak i dziś liczne zwycięstwa firmy odgrywają istotną rolę w sukcesie handlowym jej pojazdów.

1895 r.

 

PEUGEOT WYGRYWA PIERWSZY NA ŚWIECIE WYŚCIG Z POMIAREM CZASU

 
Podczas rajdu Paryż-Bordeaux-Paryż zwycięzcą został PEUGEOT Typ 7, a pozostałe trzy uczestniczące w nim samochody PEUGEOT zajęły trzy kolejne miejsca.  Swój udział w tym zwycięstwie miała również firma Michelin, która wyposażyła samochody PEUGEOT w pierwsze w historii nadmuchiwane opony.

1913-1919

 

MODEL L76 WYGRYWA GRAND PRIX DIEPPE i INDIANAPOLIS 

 

Rewolucyjna seria L76 (i jej odmiany) wygrała Grand Prix Francji w latach 1912-1913, a także wyścigi Indianapolis 500 i Grand Prix USA w latach 1913, 1916 i 1919.

1937-1938

 

ZWYCIĘSTWO 402 DARL'MAT W WYŚCIGU LE MANS W KATEGORII POJAZDÓW Z SILNIKIEM 2L

 

Modele 302 i 402 Darl'mat wyróżniały się podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W 1938 r.

zespół De Cortanze-Contet zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w kategorii 2L.

1963-1968

 

ZWYCIĘSTWO DLA 404 W RAJDZIE SAFARI WE WSCHODNIEJ AFRYCE

 

W rajdzie Safari PEUGEOT 404 pięciokrotnie zdobył pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej oraz cztery pierwsze miejsca w swojej kategorii (1963, 1966, 1967 i 1968).

1974-1978

 

5 ZWYCIĘSTW NA KONCIE MODELU 504 W WERSJI HATCHBACK

 

PEUGEOT 504 hatchback i coupé 504 V6 dwukrotnie wygrywały Rajd Bandama i Rajd Maroka (1975 i 1976), a także Rajd Safari i Rajd Wybrzeża Kości Słoniowej w 1978 roku.

1985-1986

 

MITYCZNY 205 T16

 

Z Jeanem TODTEM na czele zespołu, model 205 Turbo 16 pokazał swoją niesamowitą prędkość, odnosząc serię zwycięstw (mistrzostwo świata konstruktorów i kierowców).

1987-1988

 

205 T16 DWUKROTNIE NA PODIUM RAJDU PARYŻ-DAKAR

 

Jego sukcesy zainspirowały opinię publiczną, dzięki czemu sprzedaż modelu 205 sztuk gwałtownie wzrosła, co pomogło firmie PEUGEOT przetrwać ówczesną trudną sytuację gospodarczą.

1989-1990

 

405 T16 USTANAWIA NOWY REKORD W WYŚCIGU PIKES PEAK

 

Po dwóch zwycięstwach i ustanowieniu nowych rekordów w rajdzie Pikes Peak, kierowany przez Ariego Vatanena 405 T16 zwyciężył w rajdach Paryż-Dakar w 1989 i 1990 roku.

1991-1993

 

905 KRÓLUJE NA TORZE

 

Model 905 odniósł trzy zwycięstwa w 1990 roku i pięć w 1992, w tym w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, i zdobył tytuł mistrza świata. Rok 1993 był rokiem sukcesów z historycznym potrójnym zwycięstwem w Le Mans dla modelu 905, który zdobył wszystkie trzy miejsca na podium!

2007-2008

 

908 PIERWSZY NA MECIE SPA (BELGIA), ROAD ATLANTA (USA)

 

908 Turbo Diesel FAP tryumfuje w wyścigach długodystansowych: zajmuje 2. miejsce w 24-godzinnym Le Mans w 2007 i 2008 roku.

2009-2011

 

908 PIERWSZY NA MECIE SPA (BELGIA), ROAD ATLANTA (USA)

 

Model 908 odniósł podwójne zwycięstwo w 2009 r., a w 2011 r. zajął drugie, trzecie, czwarte i piąte miejsce, a także zdobył mistrzostwo LMS.

2013 r.

 

NOWY REKORD W WYŚCIGU PIKES PEAK

 

PEUGEOT pobił rekord Pikes Peak dzięki 208 T16 Pikes Peak i dziewięciokrotnemu mistrzowi WRC Sébastienowi Loebowi. Historyczny rekord 8 minut 13 sekund 878 dotąd nie został pobity.

2015 r.

 

POWRÓT DO RAJDÓW TERENOWYCH

 

Po pierwszym wyścigu w Ameryce Południowej w ramach rajdu Dakar, Stéphane Peterhansel i Cyril Despres zajęli odpowiednio 1 i 2 miejsce w PEUGEOT 2008 DKR w rajdzie China Silk Road Rally.  

2015 r.

 

208 WRX, MISTRZ ŚWIATA W RALLYCROSSIE

 

Zespół Peugeot-Hansen zdobył drużynowe mistrzostwo świata FIA World RX.

2016 r.

 

DKR 2008 ZWYCIĘSTWA W RAJDACH SAMOCHODOWYCH

 

Zespół PEUGEOT wygrywa Rajd Dakar zaledwie rok po powrocie do startów w rajdach. Pół roku później marka zdobyła podium w rajdzie Silk Way Rally na trasie Moskwa-Pekin.

2016 r.

 

SÉBASTIEN LOEB W BARWACH PEUGEOT

 

Po wspaniałym debiucie w Dakarze z zespołem PEUGEOT Total (4 zwycięstwa etapowe), Sébastien LOEB dołączył w tym samym roku do zespołu Peugeot-Hansen w Rallycrossie.  PEUGEOT zajmuje drugie miejsce w mistrzostwach konstruktorów dzięki modelowi 208 WRX.

2017 r.

 

ROK MODELU 3008

 

Zaledwie rok po powrocie do startów w rajdach PEUGEOT wygrywa Rajd Dakar, a drużyna w składzie  PETERHANSEL / COTTRET zostaje najbardziej utytułowanym zespołem w historii imprezy.  6 miesięcy później inni członkowie zespołu Peugeot, Cyril DESPRES / David CASTERA, zdobyli podium w rajdzie Silk Way Rally na trasie Moskwa-Pekin.

2018 r.

 

PEUGEOT 208 WR, 2 ZWYCIĘSTWA NA KONCIE SÉBASTIENA LOEBA 

 

PEUGEOT oficjalnie startuje w imprezie jako team fabryczny PEUGEOT TOTAL, a Sebastien Loeb dwukrotnie zdobywa podium za kierownicą PEUGEOT 208 WRX.

2019 r.

 

POWRÓT DO WEC

 

PEUGEOT zapowiedział powrót do startów w WEC i rozpoczął prace konstrukcyjne nad PEUGEOT 9X8 Hypercar.

W 2020 r. PEUGEOT zaprezentował układ napędowy do modelu PEUGEOT 9X8 Hypercar.

2019-2022

 

208 RALLY4, LIDER W SWOJEJ KLASIE 

 

W 2019 r. wprowadzono na rynek modelu PEUGEOT 208 Rally4, auto wyścigowe stworzonego z myślą o rajdach dla klientów. 

W 2022 r. 208 Rally4 stał się światowym liderem rynku w kategorii Rally4, a na całym świecie sprzedano ponad 300 sztuk modelu.

9X8, OSIĄGI W NOWEJ

ODSŁONIE

 

Niespełna rok od prezentacji swojego modelu koncepcyjnego w lecie 2022 r. zespół PEUGEOT TotalEnergies debiutuje na torze, startując w 3 wyścigach.  

 

W 2023 r. planuje wziąć udział we wszystkich 7 wyścigach w sezonie WEC.

9X8, OSIĄGI W NOWEJ

ODSŁONIE

 

Niespełna rok od prezentacji swojego modelu koncepcyjnego w lecie 2022 r. zespół PEUGEOT TotalEnergies debiutuje na torze, startując w 3 wyścigach.  

 

W 2023 r. planuje wziąć udział we wszystkich 7 wyścigach w sezonie WEC.

PRZYGODA PEUGEOT TRWA

PRZYGODA PEUGEOT TRWA

NASZA WIZJA MOBILNOŚCI PRZYSZŁOŚCI 

 

Podczas jazdy samochodem liczy się nie tylko cel, ale też ludzie, którzy ci towarzyszą. Ekscytacja, emocje, doskonałość... Wszystko, co robimy sprowadza się do tych 3 wartości. 

EWOLUCJA MODELI 

 

Z licznymi sukcesami i wieloma istotnymi innowacjami na swoim koncie, marka PEUGEOT zapisała wiele pięknych stron w historii motoryzacji. Poznaj modele, które ukształtowały naszą markę.