Wrzesień 2024 r.
5 minut czytania
Emeric Tchatchoua:
„3.PARADIS to marka, która patrzy w przyszłość, tak samo jak PEUGEOT, który ma takie samo nastawienie”.
Podczas europejskiej prapremiery PEUGEOT INCEPTION CONCEPT w Paryżu marka z lwem w logo poinformowała o przełomowej współpracy z projektantem mody Emerikiem Tchatchouą, założycielem 3.PARADIS. To spotkanie, będące połączeniem innowacyjności i elegancji, ucieleśnia wspólną wizję przyszłości, gdzie spotyka się design, kreatywność i zrównoważony rozwój.
W wywiadzie Emeric Tchatchoua opowiada o swojej koncepcji Allure, o szczególnym podejściu do projektowania tkanin oraz o wspólnych wartościach, które łączą go z marką PEUGEOT. Dowiedz się więcej o tej współpracy oraz o wzajemnym wpływie, jaki wywierają na siebie moda i motoryzacja.
Magazyn PEUGEOT:
Jak zdefiniowałbyś Allure? W jaki sposób ta koncepcja przejawia się w twoich projektach?
Emeric Tchatchoua: Dla mnie Allure to sposób życia, naturalna elegancja, zarówno w wyglądzie, jak i zachowaniu. Wyraża się w kroju, materiale i detalach ubioru. W 3.PARADIS zwracamy szczególną uwagę na gabaryty, fasony oraz drobne detale, które nadają unikalnego charakteru każdemu projektowi.
MP:
Jak pozyskujesz materiały? Czy inspirowałeś się tkaninami używanymi w samochodach PEUGEOT?
ET: Pozyskuję materiały głównie od francuskich dostawców, ponieważ ważny jest dla nas lokalny know-how ze względu na jakość i trwałość. Inspirowaliśmy się bogatymi teksturami i materiałami z przemysłu motoryzacyjnego, takimi jak te w modelu 408, z którego korzystaliśmy podczas Paris Fashion Week, a w szczególności gładką skórą, która była pięknie wykończona przeszyciami. Uważam, że to bardzo szykowne i luksusowe.
Emeric Tchatchoua:
„3.PARADIS to marka, która patrzy w przyszłość, tak samo jak PEUGEOT, który ma takie samo nastawienie”.
Podczas europejskiej prapremiery PEUGEOT INCEPTION CONCEPT w Paryżu marka z lwem w logo poinformowała o przełomowej współpracy z projektantem mody Emerikiem Tchatchouą, założycielem 3.PARADIS. To spotkanie, będące połączeniem innowacyjności i elegancji, ucieleśnia wspólną wizję przyszłości, gdzie spotyka się design, kreatywność i zrównoważony rozwój.
W wywiadzie Emeric Tchatchoua opowiada o swojej koncepcji Allure, o szczególnym podejściu do projektowania tkanin oraz o wspólnych wartościach, które łączą go z marką PEUGEOT. Dowiedz się więcej o tej współpracy oraz o wzajemnym wpływie, jaki wywierają na siebie moda i motoryzacja.
Magazyn PEUGEOT:
Jak zdefiniowałbyś Allure? W jaki sposób ta koncepcja przejawia się w twoich projektach?
Emeric Tchatchoua: Dla mnie Allure to sposób życia, naturalna elegancja, zarówno w wyglądzie, jak i zachowaniu. Wyraża się w kroju, materiale i detalach ubioru. W 3.PARADIS zwracamy szczególną uwagę na gabaryty, fasony oraz drobne detale, które nadają unikalnego charakteru każdemu projektowi.
MP:
Jak pozyskujesz materiały? Czy inspirowałeś się tkaninami używanymi w samochodach PEUGEOT?
ET: Pozyskuję materiały głównie od francuskich dostawców, ponieważ ważny jest dla nas lokalny know-how ze względu na jakość i trwałość. Inspirowaliśmy się bogatymi teksturami i materiałami z przemysłu motoryzacyjnego, takimi jak te w modelu 408, z którego korzystaliśmy podczas Paris Fashion Week, a w szczególności gładką skórą, która była pięknie wykończona przeszyciami. Uważam, że to bardzo szykowne i luksusowe.
MP:
Czy motoryzacja wpływa na twoje projekty?
ET: Oczywiście. Kształty samochodów często stanowią inspirację dla krojów moich ubrań. Detale, jakie zauważam w samochodach, takie jak przeszycia czy materiały, bezpośrednio wpływają na moje kolekcje, szczególnie w przypadku ubrań pikowanych i z denimu.
MP:
Jak twoja praca w branży modowej może wpływać na przemysł motoryzacyjny?
ET: Storytelling jest punktem wspólnym dwóch światów. Moda, podobnie jak samochody, opowiada historię i sprawia, że ludzie marzą. Używane przez nas technologie, takie jak druk 3D, albo graficzny aspekt ubrań także mogą wpływać na wygląd wnętrz samochodów.
MP:
Czy motoryzacja wpływa na twoje projekty?
ET: Oczywiście. Kształty samochodów często stanowią inspirację dla krojów moich ubrań. Detale, jakie zauważam w samochodach, takie jak przeszycia czy materiały, bezpośrednio wpływają na moje kolekcje, szczególnie w przypadku ubrań pikowanych i z denimu.
MP:
Jak twoja praca w branży modowej może wpływać na przemysł motoryzacyjny?
ET: Storytelling jest punktem wspólnym dwóch światów. Moda, podobnie jak samochody, opowiada historię i sprawia, że ludzie marzą. Używane przez nas technologie, takie jak druk 3D, albo graficzny aspekt ubrań także mogą wpływać na wygląd wnętrz samochodów.
MP:
Co podoba ci się w pracy z marką PEUGEOT?
ET: Cenię markę PEUGEOT za jej zaangażowanie w elektryfikację i odpowiedzialność, co jest zgodne z naszą dalekosiężną wizją. 3.PARADIS to marka, która patrzy w przyszłość i której podstawę można rzeczywiście zawrzeć w słowach „marka teraźniejszości i przyszłości”. Zauważyłem, że PEUGEOT ma takie samo nastawienie i taki sam sposób działania. Nasze wspólne wartości, takie jak elegancja i innowacyjność, łączą się, przez co ta współpraca jest czymś oczywistym.
Uwielbiam też Mathiasa i bardzo podoba mi się jego sposób produkcji. Mieliśmy podobną metodologię tworzenia: „jak możemy sprawić, żeby design służył społeczeństwu?”. Tak samo funkcjonuje 3.PARADIS.
MP:
Co podoba ci się w pracy z marką PEUGEOT?
ET: Cenię markę PEUGEOT za jej zaangażowanie w elektryfikację i odpowiedzialność, co jest zgodne z naszą dalekosiężną wizją. 3.PARADIS to marka, która patrzy w przyszłość i której podstawę można rzeczywiście zawrzeć w słowach „marka teraźniejszości i przyszłości”. Zauważyłem, że PEUGEOT ma takie samo nastawienie i taki sam sposób działania. Nasze wspólne wartości, takie jak elegancja i innowacyjność, łączą się, przez co ta współpraca jest czymś oczywistym.
Uwielbiam też Mathiasa i bardzo podoba mi się jego sposób produkcji. Mieliśmy podobną metodologię tworzenia: „jak możemy sprawić, żeby design służył społeczeństwu?”. Tak samo funkcjonuje 3.PARADIS.
MP:
Jaką radę dałbyś młodemu projektantowi?
ET: Bądź sobą, bądź autentyczny. Twój design powinien pokazywać twoją wyjątkowość, ponieważ to właśnie czyni twoją twórczość wyjątkową.
MP:
Jak wyobrażasz sobie rozwój 3.PARADIS?
ET: 3.PARADIS to więcej niż marka modowa. Chcemy zgłębiać inne środki wyrazu i oferować ludziom całościowe doświadczenie, nie zapominając o korzeniach, czyli modzie, naszym punkcie wejściowym do świata kreatywności.
MP:
Jaką radę dałbyś młodemu projektantowi?
ET: Bądź sobą, bądź autentyczny. Twój design powinien pokazywać twoją wyjątkowość, ponieważ to właśnie czyni twoją twórczość wyjątkową.
MP:
Jak wyobrażasz sobie rozwój 3.PARADIS?
ET: 3.PARADIS to więcej niż marka modowa. Chcemy zgłębiać inne środki wyrazu i oferować ludziom całościowe doświadczenie, nie zapominając o korzeniach, czyli modzie, naszym punkcie wejściowym do świata kreatywności.