1 sierpnia 2022 r.
4 minuty czytania
Stylistyka nowego samochodu jest historią samą w sobie. To opowieść o nakreślonym ołówkiem szkicu, który stopniowo zmienia się w prototyp, by w końcu stać się prawdziwym samochodem.
Przedstawiamy pięć głównych etapów prac nad nowym modelem PEUGEOT 508, które trwały łącznie od trzech do pięciu lat. To zapis narodzin nowej koncepcji, zilustrowany zdjęciami Michela Setbouna, wprawnego fotografa, który jest ciekawy świata.
Później szkice są przekazywane zespołowi projektantów, których rolą jest stworzenie projektu spełniającego kryteria briefu produktowego i technicznego. Oczekiwane osiągi, wybór technologii, oczekiwania zespołu produktowego i klientów: wszystko jest w pełni przemyślane. Pod koniec tego etapu zostają stworzone dwie wstępne makiety: makieta cyfrowa i makieta wykonana z syntetycznej gliny.
Zespół projektantów dopracowuje kod stylistyczny nowego modelu w Ośrodku Wirtualnej Rzeczywistości i analizuje, czy poszczególne koncepcje są wykonalne.
Po zakończeniu prac w studiach zespołu projektowego i uzgodnieniach działu technicznego i projektowego, prace nad nowym modelem wchodzą w etap industrializacji. Proces produkcji składa się z pięciu etapów. Zajrzyjmy za kulisy, gdzie zobaczymy sceny z fascynującego procesu produkcji Peugeot 508:
Równolegle prowadzone są testy modeli innych marek, aby ocenić ich właściwości podczas szybkiej jazdy.
Jazdy testowe odbywają się w ośrodku badawczym PEUGEOT. Obserwowane jest przede wszystkim zachowanie elementów nadwozia i oceniana jest przyczepność.
Peugeot 508 został po raz pierwszy zaprezentowany w marcu 2018 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, gdzie eksponowane są wszystkie nowe modele. Premiera była bardzo udana. Dziennikarze rozpisywali się o smukłej sylwetce i odważnej stylistyce nowego, luksusowego modelu z logotypem lwa.
Jest to początek historii sukcesu, której kolejny rozdział rozpoczyna się w dniu światowej prapremiery modelu Peugeot 508 kombi i wersji hybrydowej na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2018 roku.