2023

Szacowany czas czytania: 6 minuty

Lekka hybrydyzacja, 

pierwszy krok w kierunku e-mobilności!

 

 

Mając na celu przekształcenie się w markę w 100% elektryczną do 2030 roku, PEUGEOT kontynuuje elektryfikację swojej gamy, czyniąc ją coraz bardziej wszechstronną i dostosowaną do naszych potrzeb. Tak jest w przypadku technologii Hybrid 48V, nowości wprowadzonej w modelach 3008 i 5008. Podczas miejskiej jazdy umożliwia ona jazdę w trybie w 100% elektrycznym przez 50% czasu.

Lekka hybrydyzacja, 

pierwszy krok w kierunku e-mobilności!

 

Mając na celu przekształcenie się w markę w 100% elektryczną do 2030 roku, PEUGEOT kontynuuje elektryfikację swojej gamy, czyniąc ją coraz bardziej wszechstronną i dostosowaną do naszych potrzeb. Tak jest w przypadku technologii Hybrid 48V, nowości wprowadzonej w modelach 3008 i 5008. Podczas miejskiej jazdy umożliwia ona jazdę w trybie w 100% elektrycznym przez 50% czasu.

Zamień hamowanie w energię!

 

 

Według Benoit Trémeau, kierownika ds. projektowania pojazdów hybrydowych 48V w Stellantis, system ten umożliwia bardziej ekonomiczną jazdę poprzez maksymalne wykorzystanie momentów zwykle traconych w konwencjonalnym pojeździe z silnikiem spalinowym. Jak działa ten system? To bardzo proste: składa się z zupełnie nowego 3-cylindrowego silnika benzynowego 1.2 L PureTech o mocy 136 KM, opracowanego specjalnie w celu optymalnej integracji z hybrydyzacją, który jest połączony z innowacyjną 6-biegową zelektryfikowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów, która zawiera silnik elektryczny. Cały system jest podłączony do niewielkiego akumulatora 48 V umieszczonego pod przednim lewym fotelem. Podczas zwalniania energia kinetyczna pojazdu jest przechwytywana i magazynowana w akumulatorze 48V. Przy ponownym przyspieszaniu energia ta jest uwalniana przez silnik elektryczny. Silnik elektryczny może samodzielnie poruszać samochodem przy niewielkich obciążeniach lub uzupełniać silnik spalinowy w celu zmniejszenia zużycia paliwa lub poprawy osiągów. Odzyskaj, a następnie przywróć: ten system jest podwójnie korzystny!

Zamień hamowanie w energię!

 

Według Benoit Trémeau, kierownika ds. projektowania pojazdów hybrydowych 48V w Stellantis, system ten umożliwia bardziej ekonomiczną jazdę poprzez maksymalne wykorzystanie momentów zwykle traconych w konwencjonalnym pojeździe z silnikiem spalinowym. Jak działa ten system? To bardzo proste: składa się z zupełnie nowego 3-cylindrowego silnika benzynowego 1.2 L PureTech o mocy 136 KM, opracowanego specjalnie w celu optymalnej integracji z hybrydyzacją, który jest połączony z innowacyjną 6-biegową zelektryfikowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów, która zawiera silnik elektryczny. Cały system jest podłączony do niewielkiego akumulatora 48 V umieszczonego pod przednim lewym fotelem. Podczas zwalniania energia kinetyczna pojazdu jest przechwytywana i magazynowana w akumulatorze 48V. Przy ponownym przyspieszaniu energia ta jest uwalniana przez silnik elektryczny. Silnik elektryczny może samodzielnie poruszać samochodem przy niewielkich obciążeniach lub uzupełniać silnik spalinowy w celu zmniejszenia zużycia paliwa lub poprawy osiągów. Odzyskaj, a następnie przywróć: ten system jest podwójnie korzystny!

Płynniejsza jazda

 

 

W praktyce wrażenia z jazdy pozostają niezmienione w porównaniu z pojazdem spalinowym. W mieście jednak, możesz przyjąć zoptymalizowany styl jazdy, który zmaksymalizuje fazy jazdy o zerowej emisji. W mieście można osiągnąć do 50% jazdy na napędzie elektrycznym. Wszystko, co musisz zrobić, to oszczędnie naciskać pedał gazu podczas ruszania lub ponownego uruchamiania oraz omijać przeszkody i inne spowolnienia, używając hamulca regeneracyjnego, aby zrezygnować z hamulców podczas ładowania akumulatora 48 V. Dzięki precyzyjnym dostosowaniom swojego stylu jazdy, które są możliwe dzięki wskazaniom przepływów energii na desce rozdzielczej PEUGEOT i-Cockpit, możesz zaoszczędzić średnio do 15% paliwa, a nawet do 30% w mieście. I to wszystko, nie musisz niczego doładowywać!

Płynniejsza jazda

 

W praktyce wrażenia z jazdy pozostają niezmienione w porównaniu z pojazdem spalinowym. W mieście jednak, możesz przyjąć zoptymalizowany styl jazdy, który zmaksymalizuje fazy jazdy o zerowej emisji. W mieście można osiągnąć do 50% jazdy na napędzie elektrycznym. Wszystko, co musisz zrobić, to oszczędnie naciskać pedał gazu podczas ruszania lub ponownego uruchamiania oraz omijać przeszkody i inne spowolnienia, używając hamulca regeneracyjnego, aby zrezygnować z hamulców podczas ładowania akumulatora 48 V. Dzięki precyzyjnym dostosowaniom swojego stylu jazdy, które są możliwe dzięki wskazaniom przepływów energii na desce rozdzielczej PEUGEOT i-Cockpit, możesz zaoszczędzić średnio do 15% paliwa, a nawet do 30% w mieście. I to wszystko, nie musisz niczego doładowywać!

Technologia dla każdego

 

 

Niezależnie od stylu życia, hybrydyzacja 48V dostosuje się do Ciebie. Od krótkich do długich podróży, automatycznie zapewni mniejsze zużycie paliwa. System ten będzie docelowo dostępny we wszystkich pojazdach z gamy, zastępując automatyczne silniki benzynowe. To idealny pierwszy krok w kierunku elektryfikacji, przy jednoczesnej niższej emisji CO2. Jeśli chcesz pójść jeszcze dalej w kierunku elektryfikacji, modele hybrydowe plug-in i w 100% elektryczne są dla Ciebie.

Technologia dla każdego

 

Niezależnie od stylu życia, hybrydyzacja 48V dostosuje się do Ciebie. Od krótkich do długich podróży, automatycznie zapewni mniejsze zużycie paliwa. System ten będzie docelowo dostępny we wszystkich pojazdach z gamy, zastępując automatyczne silniki benzynowe. To idealny pierwszy krok w kierunku elektryfikacji, przy jednoczesnej niższej emisji CO2. Jeśli chcesz pójść jeszcze dalej w kierunku elektryfikacji, modele hybrydowe plug-in i w 100% elektryczne są dla Ciebie.

Jazda połączona!

 

 

Jeżeli marzysz o pełnej elektryfikacji Twojej jazdy na dłużej, niż pozwoliłby na to hybrydowy napęd 48V, to czas na skok w przyszłość z hybrydą plug-in. PEUGEOT już dzisiaj przenosi nas w przyszłość, oferując jednostki napędowe, które na czysto elektrycznym trybie potrafią przejechać do 65 km w swoim aktualnym modelu 3008. Dzięki takim osiągom, większość kierowców może zapomnieć o stacjach benzynowych na co dzień, szczególnie podczas dojazdów do pracy, gdzie coraz więcej firm oferuje stacje doładowania. 

 

Jeżeli zaś myślimy o całkowicie elektrycznych pojazdach, to aktualna oferta PEUGEOTa przekracza już 400 km zasięgu na jednym ładowaniu w modelach E-208, E-2008, E-308, E-308 SW. A to nie koniec - już niebawem, z nowym modelem E-3008, będziemy mogli cieszyć się jazdą nawet do 700 km bez konieczności ładowania!

Jazda połączona!

 

Jeżeli marzysz o pełnej elektryfikacji Twojej jazdy na dłużej, niż pozwoliłby na to hybrydowy napęd 48V, to czas na skok w przyszłość z hybrydą plug-in. PEUGEOT już dzisiaj przenosi nas w przyszłość, oferując jednostki napędowe, które na czysto elektrycznym trybie potrafią przejechać do 65 km w swoim aktualnym modelu 3008. Dzięki takim osiągom, większość kierowców może zapomnieć o stacjach benzynowych na co dzień, szczególnie podczas dojazdów do pracy, gdzie coraz więcej firm oferuje stacje doładowania. 

 

Jeżeli zaś myślimy o całkowicie elektrycznych pojazdach, to aktualna oferta PEUGEOTa przekracza już 400 km zasięgu na jednym ładowaniu w modelach E-208, E-2008, E-308, E-308 SW. A to nie koniec - już niebawem, z nowym modelem E-3008, będziemy mogli cieszyć się jazdą nawet do 700 km bez konieczności ładowania!