Wrzesień 2024 r.
3 minuty czytania
Nowy PEUGEOT E‑408: atrakcyjny pod każdym względem, w 100% elektryczny
Prezentując nowy model 408 w czerwcu 2022 roku, PEUGEOT wzbogacił segment o atrakcyjną, niespotykaną sylwetkę typu fastback. Niespodziewany, ponieważ zupełnie odmienny, 408 wyróżnia się kocim charakterem i dynamiczną linią nadwozia, a także zapewnia wyższą pozycję za kierownicą.
Podobnie jak wszystkie modele 408 przeznaczone na rynek europejski, nowy PEUGEOT E-408 będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Miluzie i będzie objęty programem ALLURE CARE z gwarancją na 8 lat / 160 tys. km, najdłuższą wśród wszystkich europejskich marek. Jest dostępny w sprzedaży w wersjach wyposażenia Allure i GT od 2 października 2024 roku na głównych rynkach Europy.
Dzięki aerodynamicznemu designowi nowy PEUGEOT E‑408 oferuje 453 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP, spełniając oczekiwania kierowców samochodów tego segmentu, którzy dziennie pokonują średnio 45 km.
ALLURE: ZASKAKUJĄCO DYNAMICZNY DESIGN FASTBACK
Nowy PEUGEOT E‑408 o całkowitej długości 4,69 m i szerokości 1,859 m (przy złożonych lusterkach) wykorzystuje wieloenergetyczną platformę E-EMP2 (Efficient Modular Platform), która wyróżnia się rozstawem osi wynoszącym 2,787 m.
Dzięki tym znacznym wymiarom akumulator może być zainstalowany pod podłogą, między kołami, co pozwala oszczędzić miejsce w kabinie pasażerskiej oraz obniżyć środek ciężkości samochodu. Ta konstrukcja łączy dynamiczną elegancję nadwozia fastback z przyczepnością porównywalną z tą z najlepszych sedanów, a także z lekko podwyższoną pozycją za kierownicą, która zwiększa codzienną przyjemność z jazdy, bezpieczeństwo i komfort.
Nowy PEUGEOT E‑408: atrakcyjny pod każdym względem, w 100% elektryczny
Prezentując nowy model 408 w czerwcu 2022 roku, PEUGEOT wzbogacił segment o atrakcyjną, niespotykaną sylwetkę typu fastback. Niespodziewany, ponieważ zupełnie odmienny, 408 wyróżnia się kocim charakterem i dynamiczną linią nadwozia, a także zapewnia wyższą pozycję za kierownicą.
Podobnie jak wszystkie modele 408 przeznaczone na rynek europejski, nowy PEUGEOT E-408 będzie produkowany wyłącznie w fabryce w Miluzie i będzie objęty programem ALLURE CARE z gwarancją na 8 lat / 160 tys. km, najdłuższą wśród wszystkich europejskich marek. Jest dostępny w sprzedaży w wersjach wyposażenia Allure i GT od 2 października 2024 roku na głównych rynkach Europy.
Dzięki aerodynamicznemu designowi nowy PEUGEOT E‑408 oferuje 453 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP, spełniając oczekiwania kierowców samochodów tego segmentu, którzy dziennie pokonują średnio 45 km.
ALLURE: ZASKAKUJĄCO DYNAMICZNY DESIGN FASTBACK
Nowy PEUGEOT E‑408 o całkowitej długości 4,69 m i szerokości 1,859 m (przy złożonych lusterkach) wykorzystuje wieloenergetyczną platformę E-EMP2 (Efficient Modular Platform), która wyróżnia się rozstawem osi wynoszącym 2,787 m.
Dzięki tym znacznym wymiarom akumulator może być zainstalowany pod podłogą, między kołami, co pozwala oszczędzić miejsce w kabinie pasażerskiej oraz obniżyć środek ciężkości samochodu. Ta konstrukcja łączy dynamiczną elegancję nadwozia fastback z przyczepnością porównywalną z tą z najlepszych sedanów, a także z lekko podwyższoną pozycją za kierownicą, która zwiększa codzienną przyjemność z jazdy, bezpieczeństwo i komfort.
EMOCJE: PRZYJEMNOŚĆ TO KLUCZ DO ROZWOJU – DZIŚ BARDZIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Niezrównany PEUGEOT i-Cockpit® gwarantuje wyjątkową ergonomię. Kompaktowa kierownica znacząco zwiększa przyjemność z jazdy, zapewniając wyjątkową zwrotność i dokładność ruchu. Cyfrowy zestaw wskaźników, umieszczony na poziomie wzroku tuż nad kierownicą, obejmuje cyfrowy wyświetlacz 3D o przekątnej 10 cali, który można w pełni skonfigurować i spersonalizować.
Przyjemność z jazdy jest zapisana w genach nowego PEUGEOT E‑408 bardziej niż kiedykolwiek, podobnie jak wzorowa przyczepność, najwyższej klasy komfort jazdy i doskonała sterowność w mieście, a to dzięki promieniowi skrętu między krawężnikami wynoszącemu 11,18 m. W celu poprawy komfortu przy wibracjach sztywność nadwozia została zoptymalizowana poprzez zespolenie elementów konstrukcyjnych. Nowy E-408 jest napędzany silnikiem synchronicznym z trwałymi magnesami o mocy 157 kW (210 KM) i o wysokim momencie obrotowym wynoszącym 345 Nm. Silnik ten jest produkowany w Trémery we Francji.
EMOCJE: PRZYJEMNOŚĆ TO KLUCZ DO ROZWOJU – DZIŚ BARDZIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Niezrównany PEUGEOT i-Cockpit® gwarantuje wyjątkową ergonomię. Kompaktowa kierownica znacząco zwiększa przyjemność z jazdy, zapewniając wyjątkową zwrotność i dokładność ruchu. Cyfrowy zestaw wskaźników, umieszczony na poziomie wzroku tuż nad kierownicą, obejmuje cyfrowy wyświetlacz 3D o przekątnej 10 cali, który można w pełni skonfigurować i spersonalizować.
Przyjemność z jazdy jest zapisana w genach nowego PEUGEOT E‑408 bardziej niż kiedykolwiek, podobnie jak wzorowa przyczepność, najwyższej klasy komfort jazdy i doskonała sterowność w mieście, a to dzięki promieniowi skrętu między krawężnikami wynoszącemu 11,18 m. W celu poprawy komfortu przy wibracjach sztywność nadwozia została zoptymalizowana poprzez zespolenie elementów konstrukcyjnych. Nowy E-408 jest napędzany silnikiem synchronicznym z trwałymi magnesami o mocy 157 kW (210 KM) i o wysokim momencie obrotowym wynoszącym 345 Nm. Silnik ten jest produkowany w Trémery we Francji.
Nowy PEUGEOT E‑408 został zaprojektowany jako najwyższej klasy fastback z segmentu C. Oferuje szeroki wachlarz wyposażenia, które pozwoli Ci w pełni cieszyć się przyjemnością z podróżowania i swobodą przemieszczania się. W środku nowego modelu E-408 oświetlenie ambientowe LED (do wyboru 8 kolorów), umieszczone za centralnym wyświetlaczem, daje łagodne światło i podkreśla wyrafinowaną atmosferę w kabinie. To samo oświetlenie jest poprowadzone przez piankowe panele drzwiowe, które pokryto tkaniną Alcantara® albo prawdziwym tłoczonym aluminium, w zależności od rodzaju wykończenia.
Komfort termiczny i akustyczny nowego PEUGEOT E-408 zoptymalizowano dzięki technologiom używanym w procesie projektowania i produkcji szyb, które są o 3,85 mm grubsze niż przeciętnie oraz dzięki laminowanym szybom bocznym (3,96 mm w GT), zastosowanym w celu poprawy izolacji dźwiękowej i zwiększenia bezpieczeństwa.
Nowy PEUGEOT E‑408 został zaprojektowany jako najwyższej klasy fastback z segmentu C. Oferuje szeroki wachlarz wyposażenia, które pozwoli Ci w pełni cieszyć się przyjemnością z podróżowania i swobodą przemieszczania się. W środku nowego modelu E-408 oświetlenie ambientowe LED (do wyboru 8 kolorów), umieszczone za centralnym wyświetlaczem, daje łagodne światło i podkreśla wyrafinowaną atmosferę w kabinie. To samo oświetlenie jest poprowadzone przez piankowe panele drzwiowe, które pokryto tkaniną Alcantara® albo prawdziwym tłoczonym aluminium, w zależności od rodzaju wykończenia.
Komfort termiczny i akustyczny nowego PEUGEOT E-408 zoptymalizowano dzięki technologiom używanym w procesie projektowania i produkcji szyb, które są o 3,85 mm grubsze niż przeciętnie oraz dzięki laminowanym szybom bocznym (3,96 mm w GT), zastosowanym w celu poprawy izolacji dźwiękowej i zwiększenia bezpieczeństwa.
DOSKONAŁOŚĆ: NIEUSTANNE DĄŻENIE DO WYDAJNOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I JAKOŚCI
Wydajność była w centrum zainteresowań pracowników PEUGEOT podczas projektowania i opracowywania modelu E-408. Szczególną uwagę poświęcono aerodynamice nowego PEUGEOT E-408 (SCx: 0,66). Zoptymalizowano wszystkie elementy nadwozia, w tym zderzak, pokrywę bagażnika, dyfuzor, słupki nadwozia i lusterka wsteczne.
E-408 charakteryzuje się także specjalnym podwoziem o aerodynamicznym kształcie z wygładzonym spodem, co zapewnia niskie zużycie energii elektrycznej na poziomie 15,1 kWh/100 km (cykl mieszany WLTP), dając zasięg 453 km w cyklu mieszanym. Nowy E‑408 jest wyposażony w akumulator wysokiego napięcia o mocy 58,2 kWh. Poprzez wykorzystanie technologii NMC 811 – 80% niklu, 10% manganu, 10% kobaltu – uzyskano zwiększoną gęstość energii w 18 wbudowanych modułach.
DOSKONAŁOŚĆ: NIEUSTANNE DĄŻENIE DO WYDAJNOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I JAKOŚCI
Wydajność była w centrum zainteresowań pracowników PEUGEOT podczas projektowania i opracowywania modelu E-408. Szczególną uwagę poświęcono aerodynamice nowego PEUGEOT E-408 (SCx: 0,66). Zoptymalizowano wszystkie elementy nadwozia, w tym zderzak, pokrywę bagażnika, dyfuzor, słupki nadwozia i lusterka wsteczne.
E-408 charakteryzuje się także specjalnym podwoziem o aerodynamicznym kształcie z wygładzonym spodem, co zapewnia niskie zużycie energii elektrycznej na poziomie 15,1 kWh/100 km (cykl mieszany WLTP), dając zasięg 453 km w cyklu mieszanym. Nowy E‑408 jest wyposażony w akumulator wysokiego napięcia o mocy 58,2 kWh. Poprzez wykorzystanie technologii NMC 811 – 80% niklu, 10% manganu, 10% kobaltu – uzyskano zwiększoną gęstość energii w 18 wbudowanych modułach.
GAMA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH PEUGEOT: Z NATURY SKUTECZNY:
W przypadku w 100% elektrycznego samochodu nie tylko pojemność baterii określa jego zasięg. Równie ważna jest wydajność. W jaki sposób ją zmaksymalizować? Dzięki dobremu współczynnikowi SCx (iloczyn powierzchni czołowej samochodu i jego współczynnika oporu aerodynamicznego). Im niższy on jest, tym mniejszy będzie opór powietrza wywierany na samochód i niższe zużycie paliwa. Gama samochodów elektrycznych PEUGEOT jest tego świetnym przykładem. Każdy model oferuje jeden z najlepszych stosunków zasięgu do pojemności akumulatora.
Tu kilka przykładów (w oparciu o cykl WLTP):
- Nowy E-408 oferuje 453 km przy 58 kWh (7,8 km/kWh)
- Nowy E-3008 oferuje 700 km przy 98 kWh (7,1 km/kWh)
- Nowy E-5008 oferuje 502 km przy 98 kWh (6,8 km/kWh)
- E-308 oferuje 416 km przy 51 kWh (8,15 km/kWh)
- E-208 oferuje 410 km przy 48,1 kWh (8,52 km/kWh)
GAMA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH PEUGEOT: Z NATURY SKUTECZNY:
W przypadku w 100% elektrycznego samochodu nie tylko pojemność baterii określa jego zasięg. Równie ważna jest wydajność. W jaki sposób ją zmaksymalizować? Dzięki dobremu współczynnikowi SCx (iloczyn powierzchni czołowej samochodu i jego współczynnika oporu aerodynamicznego). Im niższy on jest, tym mniejszy będzie opór powietrza wywierany na samochód i niższe zużycie paliwa. Gama samochodów elektrycznych PEUGEOT jest tego świetnym przykładem. Każdy model oferuje jeden z najlepszych stosunków zasięgu do pojemności akumulatora.
Tu kilka przykładów (w oparciu o cykl WLTP):
- Nowy E-408 oferuje 453 km przy 58 kWh (7,8 km/kWh)
- Nowy E-3008 oferuje 700 km przy 98 kWh (7,1 km/kWh)
- Nowy E-5008 oferuje 502 km przy 98 kWh (6,8 km/kWh)
- E-308 oferuje 416 km przy 51 kWh (8,15 km/kWh)
- E-208 oferuje 410 km przy 48,1 kWh (8,52 km/kWh)