SERWIS UKŁADU HAMULCOWEGO
SERWIS UKŁADU HAMULCOWEGO
Możesz zlecić diagnozę układu hamulcowego, aby sprawdzić stan jego najważniejszych elementów (np. , klocki, tarcze i zaciski, bębny) w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
- Tarcie wywołane hamowaniem prowadzi do powstania bardzo wysokiej temperatury.
- Materiał, z którego wykonane są klocki hamulcowe, jest bardziej miękki niż materiał, z którego wykonane są tarcze, dlatego szybciej się zużywa.
Zużyte klocki mogą uszkodzić tarczę hamulcową wskutek tarcia elementów stalowych o jej powierzchnię.
Zalecenia dotyczące eksploatacji :
Sprawdzaj stan klocków hamulcowych podczas każdego przeglądu okresowego (co ok. 10 000 - 15 000 km).
Zleć ich wymianę, gdy grubość okładziny osiągnie 2 mm.
Każde hamowanie stanowi duże obciążenie dla tarcz hamulcowych. Postępujące zużycie może powodować wibracje tarcz. Ich dobry stan ma wpływ na optymalną skuteczność hamowania
Zalecenia dotyczące eksploatacji
Należy kontrolować grubość tarcz podczas każdej wymiany .
Mimo że zużywają się w mniejszym stopniu niż tarcze i klocki hamulcowe, są narażone na działanie podobnych sił.
Zalecenia dotyczące eksploatacji
Regularnie zlecaj kontrolę hamulców bębnowych (co ok. 20 000 km). Szczęki należy wymienić, gdy grubość okładzin spadnie do 1,5 mm.
- Zużyty płyn może pogorszyć skuteczność hamowania, a nieszczelność układu hydraulicznego może spowodować poważną awarię hamulców. Lampka kontrolna na desce rozdzielczej ma za zadanie ostrzegać o zbyt niskim poziomie płynu w układzie.
- W przypadku dużego spadku poziomu płynu hamulcowego, jak najszybciej skontaktuj się z serwisem PEUGEOT.
Zalecenia dotyczące eksploatacji:
Płyn hamulcowy należy wymieniać co najmniej raz na dwa lata lub co 40 000 lub 60 000 km przebiegu.