NIEZWYKŁA HISTORIA MARKI
SPOD ZNAKU LWA
POJAZDY
OSOBOWE
1810 r.
PEUGEOT ROZPOCZYNA SWOJĄ PRZYGODĘ
W SEKTORZE PRZEMYSŁOWYM
Przedsiębiorstwo rodzinne, które początkowo specjalizowało się w produkcji części i przedmiotów stalowych, stopniowo zmieniało profil swojej działalności w kierunku motoryzacji. W rezultacie w 1896 r. Armand PEUGEOT powołał do życia spółkę Société Anonyme des Automobiles PEUGEOT.
1889
TRÓJKOŁOWIEC Z SILNIKIEM PAROWYM:
PIERWSZY POJAZD PEUGEOT
Podczas Wystawy światowej w Paryżu Armand PEUGEOT zaprezentował pierwszy pojazd silnikowy spod szyldu PEUGEOT: trójkołowiec z silnikiem parowym, stworzony przez inżyniera Léona Serpolleta. Model nie został wprowadzony na rynek.
1948
PEUGEOT 203:
PIERWSZY SAMOCHÓD JEDNOBRYŁOWY
Peugeot 203 to pierwszy model Marki wyprodukowany po II wojnie światowej. Był to pierwszy samochód jednobryłowy, wyposażony w głowicę o komorach półkolistych i z silnikiem w układzie V. Pierwszy model Peugeot, wyprodukowany w liczbie ponad pół miliona egzemplarzy.
1961
PEUGEOT 404:
PIERWSZY SILNIK Z BEZPOŚREDNIM WTRYSKIEM PALIWA
Za projektem nadwozia 404 stało studio Pininfarina, które stworzyło modernistyczną i elegancką sylwetkę o wyraźnych liniach i z większą powierzchnią szyb. W 1961 r. model 404 wyposażono w pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
1968
PEUGEOT 504:
RADYKALNA ZMIANA STYLU
Model 504, który w okrzyknięto Samochodem 1969 roku w Europie, był najdłużej produkowanym autem w historii marki PEUGEOT. Do 2006 r. na drogi wyjechało 3 700 000 sztuk modelu.
1972
PEUGEOT 104:
NAJKRÓTSZY HATCHBACK ŚWIATA
"Wszystkie cechy PEUGEOT zamknięte w 3,58 metrach" - taki slogan reklamujący miał zwrócić uwagę na fakt, iż był to wówczas najkrótszy 4-drzwiowy hatchback na świecie.
1979
PEUGEOT 604:
PIERWSZY SEDAN PEUGEOT
Z SILNIKIEM 6-CYLINDROWYM
Reprezentacyjny, prestiżowy styl PEUGEOT 604 sprawił, że stał się modelem chętnie kupowanym przez najwyższych rangą dygnitarzy. Był to pierwszy w Europie samochód osobowy napędzany silnikiem turbodiesel.
1983 r.
PEUGEOT 205:
„NIEZŁY NUMER”
205 to najchętniej kupowany model na rynku francuskim i najczęściej eksportowany model francuskiego samochodu w historii. Peugeot 205 dwukrotnie triumfował w mistrzostwach świata WRC i dwa razy wygrał rajd Paryż - Dakar.
1987 r.
PEUGEOT 405:
MODEL RODZINNY
W 1988 marka Peugeot po raz kolejny zdobyła tytuł europejskiego samochodu roku, za sprawą nowego Peugeot 405.
1997 r.
PEUGEOT 406:
COUPÉ AUTORSTWA PININFARINA
Dzięki swojej ponadczasowej stylistyce model ten zyskał wartość kolekcjonerską. Był to pierwszy model coupé oferowany z silnikiem Diesla (2001).
1998 r.
PEUGEOT 206: PONAD 7 MILIONÓW
WYPRODUKOWANYCH SZTUK
Peugeot 206 trzykrotnie zdobył mistrzowski tytuł WRC. Wersja CC z 2000 r. wznowiła modę na „cabrio-coupé”, która marka Peugeot zapoczątkowała w 1934 roku.
2016 r.
PEUGEOT 3008:
PIERWSZY SUV
Peugeot 3008 to pierwszy SUV, który zdobył tytuł Samochodu Roku od chwili powstania tej nagrody i piąty model PEUGEOT uhonorowany tym mianem.
2020 r.
PEUGEOT 208:
SAMOCHÓD ROKU 2020
PEUGEOT 208 to pierwszy pojazd elektryczny (nowej generacji) i szósty model marki PEUGEOT, który otrzymał tytuł Samochodu roku. Dzięki temu PEUGEOT plasuje się w pierwszej trójce marek z największą liczbą tytułów w tym konkursie.
NOWY PEUGEOT 408,
ATRAKCYJNY POD KAŻDYM KĄTEM
2022 r.
Nowy PEUGEOT 408 PLUG-IN HYBRID
Nowy 408 zajmuje ważne miejsce w historii marki i całej branży motoryzacyjnej, łącząc w sobie innowacyjne rozwiązania opracowane przez projektantów, zamknięte w wyjątkowym nadwoziu typu Fastback.
2022 r.
Nowy PEUGEOT 408 PLUG-IN HYBRID
Nowy 408 zajmuje ważne miejsce w historii marki i całej branży motoryzacyjnej, łącząc w sobie innowacyjne rozwiązania opracowane przez projektantów, zamknięte w wyjątkowym nadwoziu typu Fastback.
POJAZDY
UŻYTKOWE
1895,
PEUGEOT TYP 13: PIERWSZE AUTO UŻYTKOWE
PEUGEOT Typ 13, czyli "pojazd dostawczy" o ładowności 500 kg, był pierwszym z długiej serii pojazdów użytkowych tej marki.
1922 r.
PEUGEOT 163: INSPIROWANY AUTAMI OSOBOWYMI
Niewielki model 163 był dostępny w kilku wersjach: od pickupów do użytku gospodarczego, po półciężarówki.
1938 r.
PEUGEOT SERII 2-3- 4: IKONA NAWET NA BEZDROŻACH AFRYKI
Modele z tej serii były dostępne w kilku wersjach nadwozia. Furgony z plandeką przez francuskie bezdroża i Morze Śródziemne dotarły na kontynent afrykański.
1950 r.
PEUGEOT D3A: PIERWSZE FURGONETKI PANELOWE Z NAPĘDEM NA PRZEDNIE KOŁA
D3A to wersja, która dała początek innym modelom: D4, J7 i J9
1980 r,
PEUGEOT J5: EFEKT WSPÓŁPRACY PSA I FIATA
Producenci połączyli siły przy wspólnej produkcji aut dostawczych J5, które w 1994 roku zastąpił model PEUGEOT Boxer, produkowany do dziś.
1996 r.
PEUGEOT PARTNER: MAŁE AUTO DOSTAWCZE
Na rynku pojawił się kompaktowy samochód dostawczy PEUGEOT Partner, a następnie w 2007 roku mniejszy model Bipper. W obu przypadkach produkowane były również wersje osobowe.
2016 r.
PEUGEOT EXPERT: MOCNY I PRAKTYCZNY
Nowy Expert dostępny jest w kilku wersjach nadwozia: furgon, kabina z platformą, furgon załogowy oraz kombi z maksymalnie 9 miejscami siedzącymi. W 2020 r. model Expert po raz pierwszy wyposażono w napęd elektryczny
2019 r.
PARTNER: OKRZYKNIĘTY VANEM ROKU
Piąty pojazd użytkowy PEUGEOT nagrodzony tym tytułem od momentu powstania konkursu w 1992 r. Od 2021 r. model Partner dostępny także z napędem elektrycznym.
JEDNOŚLADY
1886 r.
URUCHOMIENIE SERYJNEJ PRODUKCJI
ROWERÓW I TRÓJKOŁOWCÓW
Z Armandem Peugeot na czele i po przeprowadzeniu testów na Grand Bi, PEUGEOT rozpoczyna seryjną produkcję swoich pierwszych rowerów i trójkołowców.
1901 r.
PIERWSZY MOTOCYKL O
POJEMNOŚCI 198 cm3 OD PEUGEOT
Po wprowadzeniu na rynek w 1898 roku motocykla trójkołowego, PEUGEOT zaprezentował swój pierwszy motocykl o pojemności 198 cm3 i mocy 1,5 KM.
1934 r.
PREMIERA MOTOCYKLI O
POJEMNOŚCI 500, 350, 175 I 100 cm3
W 1934 r. model P515 (495 cm3) pobił dziewięć rekordów świata, w tym w wyścigu na 3000 km, w którym osiągnął średnią prędkość 118 km/h.
W latach 1901-1939 PEUGEOT zaprezentował 61 modeli o pojemności od 100 do 745 cm3.
1952 r,
ZWYCIĘSTWO W WYŚCIGU BOL D'OR
I LE MANS DE LA MOTO P176
Od tego momentu PEUGEOT oferował gamę motorowerów i motocykli o pojemności 100 do 250 cm3.
Motocykle PEUGEOT triumfowały w wyścigach.
1955-1956,
SKUTERY S55 i S57:
INSPIROWANE MODELEM 203
PEUGEOT rozpoczął produkcję skuterów S55 i S57, których stylistyka nawiązywała do sylwetki modelu 203.
1974 r.
PEUGEOT 103 ET 104:
NARODZINY DWÓCH LEGEND
Modele z serii P103 i P104 cieszyły się rekordowym powodzeniem na rynku motorowerów o pojemności do 50 cm3, na którym PEUGEOT zajmował czołową pozycję od 1949 roku.
1982 r.
PEUGEOT SC I SX:
W NOWYM STYLU
Skutery wróciły do łask, a świat oszalał na punkcie plastiku.
W związku z tym PEUGEOT wprowadził na rynek serię SC i SX, tj. pierwsze skutery z nadwoziem z tworzywa sztucznego.
1983 r.
PEUGEOT PY10FC:
PIERWSZY ROWER Z KOMPOZYTÓW WĘGLOWYCH
Model PY10 FC zrewolucjonizował rowery wyścigowe dzięki ramie wykonanej z kompozytu węglowego. Rower zyskał uznanie profesjonalistów, jak i amatorów.
1984
PIERWSZY ROWER WPROWADZONY DO SPRZEDAŻY
WE FRANCJI PRZEZ PEUGEOT
W odpowiedzi na pragnienia swoich klientów, PEUGEOT wprowadził na francuski rynek pierwszy rower górski.
1992,
PARTNERSTWO Z
CYCLEUROPE
Spółce Cycleurope powierzono zarówno produkcję jak i działania marketingowe, a ostatecznie stała się również właścicielem zakładu produkcyjnego.
2006,
PEUGEOT SATELIS:
PIERWSZY SKUTER O POJEMNOŚCI 125 CM3
Po sukcesie modelu Elystar, pierwszego skutera PEUGEOT z silnikiem o pojemności 125 cm3, wyposażonego w standardzie w system ABS, marka wprowadziła na rynek skutery Satelis i Geopolis GT, inspirowane światem motoryzacji.
2009,
PEUGEOT A2B:
PIERWSZY ROWER A2B
Pierwszy rower PEUGEOT ze wspomaganiem elektrycznym (EAPC) został zaprezentowany jako przykład globalnej wizji mobilności firmy.
2015,
MAHINDRA:
NOWY CZŁONEK ZESPOŁU
Spółka PSA sprzedała indyjskiemu producentowi Mahindra 51% udziałów w PEUGEOT Scooters, zachowując sobie 49% udziałów i prawo do wizerunku marki.
2016,
PRZYGODA Z DJANGO,
60 LAT PÓŹNIEJ!
Dwóch śmiałków za skuterach Django pokonało trasę z Paryża do Ho Chi Minh City. Ta przygoda to hołd dla Serge'a Graciuma i Michela Vaslina, którzy w 1956 r. odbyli podróż w odwrotnym kierunku na PEUGEOT S57.
2017,
PEUGEOT E-KICK EF01:
INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA W ZAKRESIE MOBILNOŚCI
PEUGEOT w 2017 roku stał się pierwszą marką samochodów, która wprowadziła na rynek nowe rozwiązania w zakresie mobilności: elektryczną hulajnogę e-Kick oraz elektrycznie wspomagany rower składany eF01.
2023
PEUGEOT e-STREETZONE:
WERSJA ELEKTRYCZNA
Skuter e-STREETZONE, który trafi do sprzedaży w 2023 r., korzysta z niezawodności, z której słyną modele z silnikiem spalinowym, dając przy tym większą swobodę ruchu.