PEUGEOT BOXER 4x4 CONCEPT – prawdziwy zdobywca bezdroży.
Będąc spadkobiercą modelu PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT, pojazd jest również przystosowany do jazdy w każdym terenie.
PEUGEOT RIFTER 4x4 CONCEPT: pionierski model!
Objazdowy łowca przygód
WYZWANIE NR 1: USTANOWIENIE NOWYCH REGUŁ
PEUGEOT BOXER 4x4 CONCEPT, prawdziwy zdobywca bezdroży.
Model PEUGEOT BOXER został przekształcony na potrzeby targów VDL w 2019 r. w gotowego na wszystko objazdowego łowcę przygód, odznaczającego się wyrazistym designem oraz innowacyjnym materiałami.
Pierwszym wyzwaniem było przełamanie formuły tradycyjnego kampera i zaprezentowanie wizji koncernu PEUGEOT dotyczącej tego typu pojazdów. Aby ożywić segment powiązany z ideami wolności i swobody, większy nacisk położono na styl i dreszcz przygody.
WYZWANIE NR 2: OCHRONA PRZYRODY
Stworzone na bazie modelu PEUGEOT BOXER L3 nadwozie o długości 6 m zostało zoptymalizowane tak, by zapewnić przestrzeń 10 m² – idealną dla 2 lub 3 osób. Wyznaczono tu cztery odrębne strefy: kuchnię z jadalnią, miejsce do spania, łazienkę oraz przestrzeń kierowcy. Liczne kieszenie i schowki pomieszczą cały sprzęt do uprawiania sportów ekstremalnych oraz codziennego życia!
Ekologia i trwałość to ważne aspekty projektu modelu PEUGEOT BOXER 4x4 CONCEPT. Szczególną uwagę zwrócono na dobór materiałów: stół, blat i zlew wykonano z naturalnego ARAGONITU – białego minerału, który łączy w sobie twardość naturalnego kamienia z pięknem porcelany, natomiast cała podłoga została wykonana z materiałów, które w 100 procentach pochodzą z recyklingu i w100 procentach nadają się do recyklingu! Użyte tworzywa sztuczne wykonane zostały z samochodowych zbiorników paliwa (85%), butelek po mleku (10%) oraz różnego rodzaju białych produktów (na przykład butelek na mydło w płynie) (5%). Zastosowanie 50 kg przetworzonego plastiku oznacza oszczędność 75 kg CO2 w porównaniu ze standardową podłogą z tworzywa sztucznego.
Wnętrze otula niczym kokon i utrzymane jest w relaksujących jasnych kolorach, które kontrastują z nadwoziem. Stolarka nadaje wnętrzu dodatkowego uroku, a tapicerka i akcenty zostały zaprojektowane specjalnie pod kątem tego modelu. Efektowna siateczka techniczna połączona została z tapicerką marki Alcantara® w kolorze szarym GREVAL GREY, zapożyczonym z nowej tapicerki modeli PEUGEOT e-208 GT, 508 HYBRID GT, 508 SW HYBRID GT oraz 3008 HYBRID4. Logo marki BOXER w kolorze MIĘTOWYM zostało dodane metodą druku transferowego – techniką wykorzystywaną przez największe marki odzieżowe – a wprowadzenie pasów bezpieczeństwa w kolorze MIĘTOWYM uchroniło wnętrze przed nudą banalności.
WYZWANIE NR 3: ODKRYWANIE
Model PEUGEOT BOXER 4x4 CONCEPT to znacznie więcej niż tylko pokaz świetnego stylu. Pojazd równie dobrze radzi sobie na szutrze, błocie i śniegu, co na kamienistej nawierzchni.
Napęd 4x4 zapewniana sprzęgło wiskotyczne i skrzynia rozdzielcza z przodu obsługiwana za pomocą 3 przełączników.
Dostępne są 3 tryby jazdy:
- Z napędem na jedną oś (2WD) z myślą o codziennej eksploatacji
- Z napędem na obie osie (4WD), co oznacza możliwość przeniesienia napędu także na tylne koła w razie utraty przyczepności
- Z blokadą mechanizmu różnicowego, co jest szczególnie przydatne podczas ekstremalnych przepraw oraz przejazdów przez wodę.
Zwiększony o 30 milimetrów prześwit z przodu oraz o 50 milimetrów z tyłu w połączeniu z silnikiem BlueHDi 165 o momencie obrotowym wynoszącym 370 Nm i sześciostopniową manualną skrzynią biegów pozwalają pokonać niemal każdą przeszkodę.
System nawigacji jest kompatybilny z aplikacją WAZE, która dostarcza w czasie rzeczywistym informacje o ruchu drogowym oraz umożliwia połączenie jednocześnie dwóch telefonów przez sieć Bluetooth®.
WYZWANIE NR 4: JESZCZE DALSZE WYPRAWY
WYZWANIE NR 5: ZAANGAŻOWANIE CAŁEJ WIEDZY
Ostatnim wyzwaniem było pozyskanie najlepszych partnerów w swoich branżach i zaoferowanie im możliwości nieszablonowego myślenia.
DANGEL
ALPINE
KERROCK I SASMINIMUM
Podłogę zaprojektował start-up SASMINIMUM, który powstał w ramach projektu „Le Pavé”. Producent pozyskuje plastik z odpadów zalegających w środowisku naturalnym oraz wzdłuż morskiej linii brzegowej: odpadów, które zwykle nie trafiają do recyklingu. Podłoga posiada certyfikat Waste&Hope, co oznacza, że surowiec jest droższy w zakupie, ale wyższa cena rekompensuje prospołeczne i proekologiczne zaangażowanie organizacji. Produkt w 100 procentach pochodzi z recyklingu i w 100 procentach nadaje się do recyklingu.